May 9, 2010

(Gambar) Suriani Abdul Rahman Jawab Isu Arak, Seksi Dan Rantai Salib

Share

Setelah Sekian Lama Mendiamkan Diri, Akhirnya Suriani Abdul Rahman, Pengecara TV1 Keluar Dan Memberi Jawaban Tentang Isu Arak,Seksi Dan Ratai Salib Yang Heboh Di Blog Dan Forum.. Baca Gosip Sampai Berdarah Hidung

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi



Sebelum Aku Mengulas Dengan Lebih Lanjut, Jom Kita Baca Petikan Akbar Harian Metro Hari Ini Dulu,

KUALA LUMPUR: Pembaca berita dan pengacara TV1, Suriani Abdul Rahman meminta masyarakat jangan menyalah tafsir berhubung penyebaran beberapa gambarnya di Internet yang didakwa dilakukan individu dikenalinya.


“Bagaimanapun, tidak ada satu pun gambar menunjukkan saya berpeluk erat atau bercium dengan lelaki. Malah, kebanyakan lelaki ‘mat saleh’ dalam gambar itu kenalan saya dan beberapa daripada mereka pemain import bola sepak Indonesia. Rasanya tidak salah jika saya bergambar kenang-kenangan dengan mereka,” katanya mengulas penyebaran gambarnya bersama sekumpulan lelaki di kelab malam manakala gambar adiknya, Murni pula memakai rantai dengan loket berbentuk salib.


Nama Suriani dan adiknya menjadi bahan bualan hangat di laman web, blog dan forum tertentu, malah turut mendapat pelbagai komen daripada pembaca yang melihat aksi panasnya berpeluk dengan sekumpulan lelaki ‘mat saleh’ di kelab malam.


Dia berkata, kemungkinan yang boleh menjadi isu adalah botol minuman keras yang dipegang seorang lelaki dalam gambar itu.


“Gambar itu diambil di dalam sebuah kelab malam di Jakarta ketika saya menyaksikan Festival Java Jazz baru-baru ini. Jadi, jangan salah tafsir gambar itu,” katanya.

Menurutnya, penyebaran gambar itu menerusi e-mel dan blog mungkin berniat memalukan keluarganya.


Dia terkilan kerana individu yang melakukan kerja itu mencuri gambar peribadinya menerusi laman sosial Facebook.


“Selepas diselidik, saya dapat mengagak siapa menjadi dalang menjaja gambar peribadi saya. Malah, saya ada bukti kukuh untuk mengheretnya ke muka pengadilan,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.


Suriani berkata, selama 12 tahun bertugas sebagai penyampai dan pembaca berita di RTM, ini kali pertama dia berdepan kontroversi yang mengaibkan dirinya.


Lebih memburukkan keadaan, gambar adiknya turut dijaja sehingga membuatkan masyarakat memandang negatif terhadap dia dan keluarga.


Suriani turut menjelaskan mengenai sekeping gambar yang kelihatan seolah-olah dia membeli minuman keras.


Katanya, kedai itu bukan premis menjual minuman keras, sebaliknya restoran Perancis di ibu kota yang dikunjunginya tidak lama dulu.

“Memang kebanyakan restoran Perancis menjual minuman keras. Kebetulan saya duduk di sebuah meja makan membelakangi rak minuman itu. Saya membuka menu untuk memilih makanan, bukan minuman keras,” kata ibu tunggal berusia awal 40-an itu.


Mengenai gambar berseluar jeans pendek dan hanya memakai baju seperti coli, Suriani berkata, itu bukan gambarnya.


“Saya ambil berat hal pemakaian dan imej. Saya tidak akan berpakaian seperti itu di khalayak ramai atau merakam gambar dalam keadaan begitu. Jika dilihat dengan teliti, Individu dalam gambar itu bukan saya. Mungkin juga ia hanya pelanduk dua serupa,” katanya.


Dia juga berkata, Murni menafikan memakai rantai dengan loket berbentuk salib.


“Dia ada ramai rakan bukan Islam. Namun saya pasti dia tidak akan memakai rantai berkenaan semata-mata untuk mendapatkan perhatian atau terikut-ikut cara hidup rakannya.


“Malah Murni terkejut melihat gambar itu. Ini kerja orang yang menggunakan teknik pertindihan (super impose) seolah-olah kononnya dia memakai rantai itu,” katanya.

Itu Apa Yang Dia Terangkan, Ini Pula Pendapatan Aku Tentang Semua Gambar Ini.


Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi


No.1 : Tak Salah Kalau Nak Amik Gambar Tu Sebagai Kenangan, Akan Tetapi, Situasi Dan Tempat Untuk Menjadi Kenangan Itu Adalah Tidak Sesuai Untuk Tontonan Umum, Jadi Setiap Perbuatan Dan Tingkahlaku Seorang Yang Bergelar "Celebrity" Haruslah Berhati-hati, Tak Leh Suka2 Je Nak Snap Photo Pas Tu Upload Kat Laman Facebook.


Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi


No.2 : Kenapa Nak Bawa Kes Ni Ke Muka Pengadilan ? Dia Sendiri Yang Upload Semua Gambar2 Ni Kat Mukabuku (Facebook), Lepas Tu Nak Salahkan Orang Lain Pulak.. Lain La Kalau Orang Yang Bertanggung-jawab Menyebarkan Gambar2 Itu Menceroboh Kediaman Beliau Dan Mencuri Semua Gambar Seluar Dalam Di Dalam Pc Atau Lappy Miliknya.. Ini baru Betul Di Katakan Men"Curi".. Jadi, Perkataan Men"curi" Adalah Tak Patut yang Arif.. *macam dalam mahkamah pulak*


Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi


No.3 : Isu Adiknya, Murni Berantaikan Salib Dol, Ini Aku Tak Pasti Betul Ke Tak Gambar Ini Di "SuperImpose"kan.. Tapi Kalau Tengok,Macam Real.. Teknologi Terkini Boleh Buat Macam-Macam Yang Kita Tak Pernah Terfikir.. Muka Aku Yang Chomel Ni Pon Diaorang Boleh Bagi Jadi Lagi Chomel.. Hehehe..Jadi, Kes Adik Suriani Masih Belum Sahih Lagi Tentang Kebenaranya.. Gambar Yang Kat Bawah Ni Di Ambil Dari Laman Facebook Miliknya.. Mungkin Juga Telah Di SuperImpose"kan Oleh Pihak Tak Bertanggung Jawab Kot.. Hehehe..


Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi


P/S: Ini Cuma Pendapatan Aku.. Jangan Marah Eh.. Pendapatan Korang Lak ??

P/S/S: Kadang2 Aku Selalu Terfikir, Kenapa Mereka Tidak Nenunjukan Gambar Orang Asli Yang Belum Di "superimpose"kan Kepada Peminat Sebagai Bukti Yang Mereka Hanyalah Mangsa Kekejaman Serangan Rejim Zionis ke atas rakyat Palestin. Kan Bagus Daripada Menafikan Tanpa Sebarang Bukti..

QQ



35 comments:

ros,  May 9, 2010 at 1:47 PM  

ish cm2 la skg...ya Allah dh nk kiamat kew....bawe2 la betaubat...masuk kt kelab pn dh DOSA!!

APAN May 9, 2010 at 2:53 PM  

erm...bagi aku kalo da memang seleb tu memang camtu.haha...
bila da kantoi baru nak kuar statement bela diri...
camdoh je....
mengarot blake....
haha...

Anonymous,  May 9, 2010 at 3:52 PM  

malu mak ayah hang......
orang kata parent hang x reti ajaq anak...

Anonymous,  May 9, 2010 at 4:33 PM  

alah suriani. engkau kata apa pun mase tu engkau kat mana? ape engkau buat? tgk sendiri diri kau tau. jgn nak kata org pulak yg salah. umur dah lanjut2 ni bawak2 lah bertaubat banyak. dunia makin hujung kalau Allah dah tutup pintu hati utk bertaubat paham2 lah kemana kau nanti. Ingat org2 kat luar ni bodoh ke? ingat kau tu malaikat ke org tak nampak? mana2 kau pegi org perhati. dah buat tu mengaku buat sudah, org lebih respect drpd kau nak tuding org lain pulak. Kalau engkau sendiri bercampur org mcmtu, apehal pulak kau nak suruh org fikir yg engkau ni baik sgt?

Rara May 9, 2010 at 7:45 PM  

nilah ayat artis.suka mencari alasan.alasan pun tak boleh terima akal.yang part mencuri tuh memang bodoh nak bawak masuk mahkamah.dah nama pun facebook,foto2 dalam tuh untuk dilihat ramai.kalau taknak orang tengok,privatekan.dunia zaman sekarang

Anonymous,  May 9, 2010 at 9:08 PM  

huh...melayu christian memang ramai...
dah x heran lagi

Hafiz Mohd May 9, 2010 at 9:36 PM  

nauzubillah.. mcm x takut tuhan je..diaorang ni

Blogger Sentral May 9, 2010 at 9:42 PM  

ala...kalau dah gambar peribadi, kenape masuk Facebook?

ibusayangkamu May 9, 2010 at 10:13 PM  

assalamualaikum apa nak jadi ni suriani kau buat maksiat tu kau tak kesian ke kat bapak kau tu sian dia tanggong dose kau dgn adik murtat kau tu SALIP tu nanyuzubillah mengucap la dua kalimahsyahadah klu zaman rasullullah orng yg murtat hukum pancung ALLAHUAKBAR.........

ArtForAuction May 9, 2010 at 10:26 PM  

Superimpose? hah, nak tengok superimpose betul2, sila google up I See Hot Stuntaz. Itu baru superimpose. photoshop.
yang nie betul2 la. ak brani kerat jari!

Fia Abas May 9, 2010 at 11:00 PM  

mcm2 kan sekarang ni..tapi rasanya gambar rantai salib tuh tak di superimpose pon..bila buat tak pk panjang, bila dh kecoh mulalah nk reka mcm2 alasan..

biasalah artis hehe =P

Anonymous,  May 9, 2010 at 11:21 PM  

Apa-apa sajalah, kau boleh membela diri kau tak bersalah selagi mahkamah tak dapati kau bersalah negara kita ni mengamalkan demokrasi, tapi kau kena ingat tu mahkamah dunia, mahkamah yang satu lagi belum tentu la hanya ka sendiri yang tahu.
Pasal adik kau pakai salib tu, tak apa yang tu hak dia, tapi bagi aku kalu dah ingin sangat nak tukar kepercayaan dia apa tunggu lagi cepat-cepat buat permohonan kalau boleh buat permohonan untuk tidak beragama lagi bagus pas tu buat kenyataan umum seperti kau buat bela diri ni kalau masih berpura-pura buat mak ayah hang dan orang-orang Islam lain malu je.
Aku rasa mak ayah hang maka hati berulam jatung tengok hampa berdua cam tu buat penat je bela dari kecik dah besar menyusah dia orang je KESIAN! Anak dah jadi hantu iblis jemblang jalang rupanya.
Aku rasa baik hang berdua di binti iblis atau hantu jembalang lagi bagus amat padan macam pinang di belah sepuluh.
Yang aku sedih dahlah rupa hang berdua buruk hodoh tak cantik tambah perangai buruk memang hina betul lebih hina dari babi, babi pun ada harga lagi hang berdua apa ada? Habuk pun taraklah pi...lah

imabiz May 9, 2010 at 11:31 PM  

entahla... kat mahkamah Allah nanti akan dibicara seadilnya...

cik FS May 9, 2010 at 11:36 PM  

kalau tiada angin masakan pokok bergoyang.. ececee.. berbahasi basi plak tgh2 mlm.. ;p

Anonymous,  May 10, 2010 at 1:07 AM  

TENGGOK PAKAIAN PON SUDAH TAK MENCERMINKAN SEORANG MUSLIM

qolop May 10, 2010 at 1:55 AM  

“Malah Murni terkejut melihat gambar itu. Ini kerja orang yang menggunakan teknik pertindihan (super impose) seolah-olah kononnya dia memakai rantai itu,” kata Suriani dalam Metro.

Tapi dalam facebook ninie bila di tegur, dia ada tulis "the pendant help keeps idiots away"... maksudnya dia taw ar..

secara professionalnya selepas nie boleh dipercayai ker penyampainya kat dalam Berita RTM tu ekh.....

Anonymous,  May 10, 2010 at 8:52 AM  

mak aku dulu ada gunting rambut sekali dgn suriani nih di segambut..dia ckp tepon, sambil kutuk2 org pakai tudung ni bodoh dan ketinggalan zaman..siap ckp kuat2 lg

memang dia ni jenis sekular ni..Islam hanya pada nama jer,dlm ..................

Asyraf Hamasaki May 10, 2010 at 10:21 AM  

heheh dalam islam
murtad bleh jatuh dengan 3 perkara
perbuatan perkataan dan niat dalam hati

betul dop?

dan jangan lupa jugak
halal darah orang islam yg murtad ni :-)
bulan terang ramai yang keluar buat kerja

Anonymous,  May 10, 2010 at 10:28 AM  

Kalau dah buat tu x yah dalih-dalih mengaku je leeeeeeeeeeeee.Takut saham diri jatuh ke

..nOj.. May 10, 2010 at 11:25 AM  

kelakar tul tgk gambar ketiak tu. hehehe. mcm menggelebeh lain mcm je. hahah

mie May 10, 2010 at 3:48 PM  

hmmm...
mudah nya menjawab....
biasa la, manusia zaman skrg...
minta simpang la..

Anonymous,  May 10, 2010 at 8:10 PM  

biasalah nk menegakkan benang yg tentu2nya basah..mngucaplah kedua2 anda sebelum nyawa diambil malaikat..

roslan,  May 12, 2010 at 9:38 AM  

Masing-masing sudah dewasa, sila berfikir secara matang dan boleh membuat keputusan sendiri untuk kebaikan. Jadikan agama sebagai panduan dan insyaallah akan mendapat kebahagiaan. Hidup ni sementara je, apa yang kita buat hari ni bukan akan habis begitu sahaja, tapi akan dipertanggungjawabkan nanti. All the best to you

Anonymous,  May 16, 2010 at 10:36 AM  

orang kata manusia bila dah cecah umur 40 tak berubah2 gak jadi baik alamknya kekal gitulah sampai mati.inilah bahana ibu bapa yang ambik mudah soal aurat pada anak masa kecik2 dulu. dah tua tak tahu halal haram.tahinya kena kat mak bapak gak. tapi tak leh nak salah mak bapak 100% lu dua ekor dah tua bangka takkan tak tahu nak fikir woi.macamanalah anak dia orang ni kalu dah ibunya macam ni.jandakan? desperate sangat ke?

Anonymous,  May 25, 2010 at 12:27 AM  

ha..ha. pandai buat pandai tangguung le,jaga lah kubur masing - masing dunia takan berpusing balik

Unknown August 11, 2010 at 11:26 AM  

klu pic tu di'super impose'kan...apasal ninie rahman jawab camtu???'the pendants help keep idiots away....thats why i have it on"?????btul la pic tu...bukan pic yang ter'super impose'

Anonymous,  August 14, 2010 at 1:02 PM  

Perempuan baik2 takkan pergi Kelab malam / disko / karaoke wehhhh...
Itu tempat kaki mabok / sosial barat.
Baik duduk rumah lagi selamat !
Ini saja nak cari penyakit, tanggung!

cyber of jihad September 18, 2010 at 5:29 AM  

Salam..
zaman dah berubah,klu zaman dlu org2 nyer beriman kuat,xder la cm skrg nih..nk kate iman pon,dye leh tnye blik iman tu ape??aduss..paraahh!!

Anonymous,  September 24, 2010 at 7:24 AM  

Great writing, I've been waiting for that!?

Anonymous,  September 25, 2010 at 1:52 AM  

I need to hear just what Cindy says about that :D

Tristan

Anonymous,  September 25, 2010 at 8:21 PM  

I am glad you said that?!?

Anonymous,  September 27, 2010 at 10:24 AM  

Nicholas fail!

Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's