May 18, 2010

Mael XPDC Di Reman Kerana Pukul Anak ? Salah Ke Dia Pukul Anaknya Sendiri ?

Share

Mael XPDC Di Reman Kerana Pukul Anak..? Korang Rasa Dalam Hal Ni Siapakah Yang Patut Di Persalahkan ? Bapa ? Anak ? Atau Si Ibu..? Baca Sampai Habis

Mael XPDC Kena Tangkap,Mael XPDC Kena Reman,Mael XPDC Hisap Dadah,Mael XPDC Pukul Anak,Mael XPDC Jahat,Mael XPDC Direman Polis


Ok.. Sekarang Biar Kita Kupas Isu Ni Satu Persatu.. *Macam Kupas Kulit Bawang Gitu* Pertama,Mael XPDC atau nama sebenarnya Syed Ismail Syed Ibrahim Akan Direman Selama 4 Hari Di Atas Kesalahan Memukul Dan Merotan Anaknya Yang Berumur 16 Tahun Di Rumah Isterinya Di Tanjung Agas,Johor Kerana Tidak Menghormatinya @ Biadap, Dan Jika Sabit Kesalahan Dia (Mael) Boleh Dipenjara Selama 6 Bulan Dan Denda RM1000,00 Mengikut Seksyen 337 Kanun Keseksaan.. Sumber Nengatakan Bahawa Dia (Mael) Dan Isteri Tidak Lagi Tingal Bersama Diatas Alasan Tertentu.. Jadi, Anak Mereka Dijaga Oleh Isterinya. Mael Dikatakan Memukul Dan Merotan Anaknya Kerana Layanan Kurang Ajar @ Biadap Oleh Anaknya Itu.Si Anak Kemudiaanya Mengadu Kepada Si Ibu Lalu Mereka Berdua Pergi Membuat Laporan Polis.

Apa Yang Menjadi Tanda Tanya Kepada Aku Sekarang Ni Ialah, Salah Ke Jikalau Memukul Anak Yang Dikatakan Kurang Ajar Dengan Seorang Bapanya Sendiri ? Cuba Korang Cuba Bayangkan.. Korang Seorang Bapa *Note:Kalau Korang Perempuan, Bayangkanlah Korang Seorang Ibu* Anak Yang Korang Didik Dan Besarkan, Enggan Berjumpa Dan Bersalaman Dengan Anda ? Apa Yang Korang Akan Buat ? Time Tu Mesti Down Kan..?

Mungkin Si Mael Ni Ada Membuat Kesalahan Kepada Si Anak Dan Isteri Sebelum Ini, Tapi Tak Patut La Dia Dilayan Sebegitu Rupa.. Sejahat-jahat Mana Pun Dia, Dia Still Lagi Bapa Kepada Si Anak Tadi Tu.. Si Anak Nu Pula Mungkin Terlalu Mengikut Perasaan Dan Egonya,Biasa la kan.. Budak Baru Nak "Up" Pasai Tu Jadi Poyo Tak Bertempat Tu.. Dan Si Ibu Ni Pula Terlalu Memanjakan Anak.. Tak Mustahil Satu Hari Nanti Si Ibu Ini Turut Dilayan Sepertimana Yang Di Rasa Oleh Si Bapa.. Time Tu Baru Dia Tahu Perasaan Suaminya.. Kan ?

Tetapi.. Jikalau Sianak Tadi Tu Dipukul Dengan Teruk Samapai Tinggal Nyawa2 Ikan Tu, Mungkin La Wajar Si Ibu Membuat Laporan Kepada Polis.. Kalau Tak Buat Nanti, Tak Pasai2 Hilang Nyawa Pula Si Anak Itu.

P/S:Rumahtangga Mereka Borgoyang Selepas Mael Dikatakan Mengambil Dadah... Betul Ke ?

P/S2 : Mungkin Ada Di Antara Pembaca Yang Terasa Semasa Membaca Post Diatas.. Sory Eh,Aku Just Luahkan Perasaan Aku Je Kat Sini.. Jangan Amik Hati Eh..

P/S3: Dalam Hal Ni, Aku Menyokong Mael.. Bak Kata Pepatah "Sayangkan Anak Tangan-tangankan,Sayangkan Isteri, Tambah-tambahkan" Hehehe... Korang Rasa Siapakah Bersalah Di Dalam Hal Ini ?

P/S4 : Blog Tua Ku Kini dah Berubah Rupa.. Jom Terjah.. Hehehe..

QQ



6 comments:

N.O.L.I.D May 18, 2010 at 11:07 PM  

hidup ni dah tunggang langgang...dululodge report n saman guru bila ada murid kena rotan..padahal tujuan nk mengajar anak tu jadi manusia...sekang bapa pula..esok lusa ..mak...nenek..atuk...

Anonymous,  May 19, 2010 at 8:56 AM  

salah satu terjadinya kedurhakaan anak kepada bapa ialah kerana sebelumnya bapa itu lebih dahulu durhaka kepada anaknya. Kenapa ini terjadi? kerana bapa tidak memberi didikan agama yang secukupnya kepada anak..... oleh kerana itulah kedurhakaan anak dengan sebab kedurhakaan bapa yang tidak memberi didikan agama kepada anaknya.( dipetik daripada ceramah Mufti Kerajaan Brunei)

Jue Nara May 19, 2010 at 11:52 AM  

xpatut mak dia bt laporan polis.. ape la salahnya bapa dia nk ajar anak.. buruk2 pn abg mael tu ttp bapa pd anaknya.. zaman skrg nie nk ajar bdk2 bt baik pn kene marah, kene saman.. pelik2..

BuLiBaKaLaUkAu May 19, 2010 at 7:48 PM  

TERINGAT KISAH NABI IBRAHIM DGN AYAHNYA. AYAHNYA ADALAH SEORANG KAFIR YG MEMPUNYAI PERUSAHAAN MEMBUAT PATUNG BERHALA UNTUK DI SEMBAH. KETIKA NABI IBRAHIM INGIN BERGADUH DGN AYAHNYA, ALLAH TELAH MELARANGNYA DENGAT MENGINGATKAN SEJAHAT MANAPUN AYAHNYA, TETAP PERLU ADA RASA HORMAT KEPADANYA KERANA MELALUINYA LAH NABI IBRAHIM LAHIR KE DUNIA..

sha,  May 20, 2010 at 8:31 PM  

tak salah kalau bapa ingin pukul anak sekiranya untuk mengajar...
cara abang mael pun bukannya pukul sampai teruk...
bukannya anak tu kena terlantar di hosptal...
anak tu di rawat sebagai pesakit luar...
tak teruk la tu... saja nak kasi bapa malu...

Anonymous,  November 16, 2010 at 12:15 PM  

aku pernah tengok mael dukung anak die time tu masih baby lagi......

Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's