May 2, 2010

Rashid Sidek dan anak disahkan positif H1N1

Share

Jangkitan Influenza A (H1N1)Kini Mula Mengganas Kembali Di Negara Kita, Mangsa Kali Ini Merupakan Bekas Pemain Badminton No.1 Dunia, Rashid Sidek Dan Anak Perempuannya Semalam disahkan positif H1N1.Baca Berita Penuh Di Sini

Rashid Sidek,Rashid Sidek Kena H2Na,Rashid Sidek Dan Anak,H1N1,Rashid Sidek Terbaru



Rashid Sidek Yang Pernah Mengharumkan Nama Malaysia Dahulu Dan Aktif Bersukan Pon Boleh Dijangkiti Influenza A (H1A1), Jadi Tak Mustahil Untuk Aku Kita Yang 24 Jam Dok Depan PC/Lappy Menulis Dan Membaca Gosip Je Untuk Terkena Jangkitan Ini.. Jadi Langkah-langkah Awal Bagi Mencegah Jangkitan Haram Jadah Ini Perlu Di Diambil. Di Sini Aku Sertakan Beberapa Cara Untuk Mengelakan Jangkitan H1N1 Ini.

1.tutup Seluruh Bahagian Kepala Dengan Menggunakan Guni Beras Cap Rambutan mulut dan hidung setiap kali anda batuk atau bersin dengan tisu atau dengan tangan kemudian buangkan tisu itu Ke Muka Rakan Anda Dengan segera dan sentiasa cuci tangan dengan sabun antibakteria atau air.

2.Jika anda sakit atau terdapat tanda-tanda seperti terkena selesema, duduk saja di rumah dan Update Blog Atau Pun Baca Gosip Terbaru Di arealcelebrity.com elakkan bersentuhan dengan orang lain.

3.Elakkan pergi ke tempat yang dipenuhi orang ramai (Kalau Blog Yang Ramai Orang Takpe), tempat awam atau menggunakan kenderaan awam. Jikalau Anda Terpaksa Atau dipaksa Atau Memaksa Atau Teringin Nak Makan Laksa, Keluarlah Dengan Menggunakan Topeng Yang Menakutkan Dapat Menutup Hidung Dan Mulut Anda.

4.Elakkan juga menyentuh mata, hidung dan mulut kerana rembesan daripada tempat itu mengandungi virus dan boleh menjangkiti orang lain.

Ni Lagu Tema H1N1:



Ini Keratan Akbar Semalam,

KUALA LUMPUR 1 Mei - Jurulatih badminton perseorangan lelaki negara Abdul Rashid Mohamed Sidek disahkan positif Influenza A (H1N1).
Pengarah Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr. Ramlan Abdul Aziz berkata, perkara itu disahkan oleh hospital swasta yang kini merawat Rashid dan seorang anak perempuannya yang juga disahkan positif jangkitan tersebut.
"Kami telah dimaklumkan oleh pihak hospital yang mengesahkan perkara itu dan tindakan susulan akan diambil oleh pihak ISN bersama Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi membendung wabak tersebut daripada tersebar,” katanya ketika dihubungi Bernama, di sini malam ini.
Rashid dan anak perempuannya yang berusia lima tahun itu dimasukkan ke hospital berkenaan petang tadi setelah menunjukkan simptom-simptom dijangkiti H1N1. - Bernama

P/S: Semoga Rashid Sidek Dan Anaknya Cepat Sembuh.. Aminn...

QQ



2 comments:

Mrs. Q! May 2, 2010 at 3:14 PM  

Get well soon rashid n his daughter!

fakha,  May 3, 2010 at 4:38 PM  

hahaha...lagu dia klaka glew...!!!

Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's