Sep 12, 2010

Update - Datuk Sosilawati Lawiya Telah Di Bunuh Dan Mayatnya Di Bakar Di Morib

Share

Salam 1Malaysia, Astagfirullah Al Azim... Alangkah Terkekejutnya Pabila Aku Membaca Kosmo Online Pada Pagi Ini Yang Menyatakan Bahawa Mayat Datuk Sosilawati Lawiya Dan 3 Yang Lain Telah Di Temui Rentung Di Pantai Morib Pada Jam 5 Petang Semalam.. Salah Seorang Suspek Atau Dalang Kepada Kes Pembunuhan Ini Merupakan Seorang Peguam Yang Bergelar Datuk Dan Di Percayai Individu Terakhir Berjumpa Dengan Datuk Sosilawati Lawiya Atas Urusan Jual Beli Tanah Bernilai RM4 Juta Di Pulau Pinang.. Sambung Baca Lagi Di Sini...



Datuk Ini Dikatakan Mahir Didalam Bidang "Menghilangkan" Pelangganya.. Sebelum Ini Beliau Pernah Dikaitkan Dengan 2 Kes Kehilangan, Namun Di Sebabkan Datuk Ini Mempunyai KABLE KUAT DAN RAPAT DENGAN ORANG KENAMAAN.. Beliau Masih Bebas Hingga Kini.. Selain Daripada Pakar Dalam Bidang "Menghilangkan" Pelanggannya ,Beliau Turut Mahir Di Dalam Bidang Perundangan.. Mmm....!!! Siapakan Gerangan Datuk Shilake Ini Huh...?? Sanggup Membunuh Kerana Harta Di Dunia...


Walaubagaimanapun,Pihak Forensik Masih Lagi Menjalankan Ujian Keatas Mayat Dan Keputusan Masih Belum Di Ketahui.. Daripada Beberapa Sumber Yang Ku Baca, Aku Dapati Masing masing Mempunyai Cerita Tersendiri.. Ada Yang Cakap Di Bakar Di Reban Ayam, Ada Yang Tulis Bayat Dibakar Dan Abunya Di Buangkan Ke Dalam Laut Dan Macam Macam Lagi... Aku Pon Tak Tau Yang Mana Satu Betul.. Sama-samalah Kita Tunggu Dan Lihat Berita Yang Sebenarnya Keluar...

Petikan dari Kosmo Online:
KUALA LUMPUR – Empat mayat dipercayai termasuk jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya (gambar) dan tiga rakannya yang dilaporkan hilang sejak 13 hari lalu ditemui dekat pantai Morib, Selangor semalam.
Kesemua mereka dibunuh dengan kejam sebelum dibuang dan dibakar di ladang ternakan ayam dekat Tanjung Layang, Morib.
Setakat ini polis sudah menahan enam individu berhubung penemuan mayat-mayat tersebut.
Motif pembunuhan belum dapat dipastikan.
Kehilangan Sosilawati, 47, bersama tiga lelaki lain dipercayai didalangi seorang ahli perniagaan bergelar ‘Datuk’ yang dikatakan individu terakhir yang ditemui jutawan kosmetik itu ketika urus niaga tanah dijalankan di Banting, Selangor pada 30 Ogos lalu.
‘Datuk’ berkenaan yang mempunyai ramai kenalan di kalangan orang kenamaan dipercayai berperanan sebagai broker dalam penjualan tanah bernilai RM4 juta di Pulau Pinang.
Satu sumber memberitahu, ahli perniagaan itu dipercayai mempunyai banyak petunjuk bagi membantu siasatan kes, termasuk mengesan lokasi keempat-empat mangsa disembunyikan.
“Dia dikatakan pernah terbabit dalam kegiatan penipuan jual beli tanah, dipercayai didalangi sindiket terancang. Malah, beberapa laporan polis pernah dibuat terhadapnya sebelum ini berkaitan urus niaga tanah.
“Difahamkan, ahli perniagaan terbabit mahir ‘menghilangkan’ pelanggannya,” kata satu sumber ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.
Jelasnya, sebelum ini dua pelanggan dilaporkan hilang selepas mengadakan urus niaga tanah dengannya dan sehingga kini masih belum ditemui, namun lelaki tersebut menafikan semua dakwaan itu.
Ujar beliau, maklumat turut menyatakan ahli perniagaan itu sering terlepas daripada tindakan undang-undang kerana mempunyai hubungan istimewa dengan orang kenamaan, selain mahir dalam bidang perundangan.
Sosilawati yang merupakan pengasas produk kecantikan Nouvelle Visages dilaporkan hilang pada 30 Ogos lalu.
Turut hilang ialah peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38; dan seorang lelaki, Kamaruddin Shansuddin, 44, yang dikatakan pemandu peribadi jutawan itu.
Sementara itu, tinjauan Kosmo! Ahad ke rumah Sosilawati di Taman Harmonis Gombak semalam mendapati pintu pagar rumah tersebut bertutup dan tidak nampak seperti suasana berhari raya.
Seorang lelaki yang merupakan pekebun di rumah berkenaan yang enggan dikenali memberitahu, keluarga Sosilawati masih belum mendapat apa-apa perkembangan berkenaan kehilangan jutawan itu daripada pihak polis.
Katanya, pihak keluarga juga itu enggan diganggu. Beliau memberitahu, hari raya tetap disambut meskipun tanpa adanya tuan rumah.

Berita Terkini Yang Disiarkan Di TV1 Awal Pagi Tadi:






Update: Forensik Dah Sahkan Bahawa Mereka Yang Di Bakar Adalah Datuk Sosilawati, peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38; dan seorang lelaki, Kamaruddin Shansuddin, 44, yang dikatakan pemandu peribadi jutawan itu. Motif Pembunuhan Datuk Sosilawati Kerana Saingan Perniagaan Dan Urus Niaga Kewangan, Polis Menahan Peguam Bergelar Datuk, Adiknya Dan Enam Suspek Lain. Kesemua Suspek Dipercayai Terlibat Membunuh Mangsa Sebelum Mayat Mereka Dibakar Dan Abunya Dibuang Ke Dalam Sebuah Anak Sungai Berhampiran Ladang Gadong, Tanjong Sepat. Al - Fatihah Buat Semua Mangsa...

Seorang suspek kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain ketika dibawa ke Balai Polis Bukit Jalil hari ini

P/s: Suspek Berjaya Di Tahan.. Dua Daripada Mereka Adalah Wanita... Oh.. Sungguh Ganas Dua Wanita Ini...

P/s/s : Di Harap Keluarga Mangsa Bersabar Dengan Dugaan Yang Menimpa..




Artis Berkhalwat, bekas isteri nash, bekas isteri nash sudah berkahwin, berita khalwat bekas isteri nash, berita khalwat sosilawati lawiya, Blog Hiburan Paling Popular, bukti bekas isteri nash ditangkap khalwat, bukti sosilawati lawiya ditangkap khalwat, Cerita Artis Malaysia, datuk sosilawati lawiya, datuk sosilawati lawiya sudah berkahwin, Gadis Melayu, gambar bekas isteri nash, Gambar Bogel Bekas Isteri Nash, Gambar Bogel Sosilawati Lawiya, gambar datuk sosilawati lawiya, gambar seksi sosilawati lawiya, gambar sosilawati lawiya, gambar teman lelaki sosilawati lawiya, Gosip Artis, kes khalwat sosilawati lawiya, melayu boleh, sosilawati lawiya, sosilawati lawiya bogel, sosilawati lawiya khalwat, website hiburan paling popular,Datuk Sosilawati Lawiya, mayat Datuk Sosilawati Lawiya, Datuk Sosilawati Lawiya sudah mati , Datuk Sosilawati Lawiya di bunuh, kes Datuk Sosilawati Lawiya , pembunuh datuk sosilawati lawiya, kes datuk sosilawati lawiya, siapakah pembunuh datuk sosilawati lawiya, datuk bunuh datuk sosilawati lawiya, gambar datuk pembunuh datuk sosilawati lawiya, update kes datuk sosilawati lawiya, datuk sosilawati lawiya terbaru, 4 mayat di laut morib, 4 mayat dijumpai di morib, 4 mayat rentung dijumpai di morib, 4 mayat terbakar sosilawati, 6 suspek ditahan kes sosilawati, bakar sosilawati, body sosilawati found burned, datuk sosilawati terbakar, kes bakar sosilawati, kes culik sosilawati, mayat datuk sosilawati, mayat datuk sosilawati dijumpai, mayat sosilawati, mayat sosilawati dicampak di laut morib, mayat sosilawati rentung, mayat sosilawati terbakar, morib sosilawati, penahanan 6 orang suspek sosilawati, sosilawati, sosilawati dead body found, tempat jumpa sosilawati, tubuh badan sosilawati dijumpai, sosilawati dibunuh kejam, kematian sosilawati lawiya, sosilawati mati dibunuh di morib
Kongsi Berita Sedih Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.



Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's