Nov 23, 2010

Sejadah Bercorak Kepala BABI !!! Siapa Punya Kerja Ni ??

Share

Salam Buat Semua,Terkejut Beruk Bercampur Sakit Hati Membaca Petikan Di Harian Metro Pada Awal Pagi Tadi.. Mana Tak nya.. Sejadah, Yang Biasa Kita Gunakan Untuk Bersolat Tu, *Tak Tahu? Korang Memang Jahil* Tercetak Corak Muka Atau Kepala BABI Di Bahagian Tepi Sejadah Tersebut.. Banyak Ekor Pulak Tu.. Eeeii.. Haram Tu.. Sapa La Punya Angkara Ni Kan.. Dah Takde Kerja Lain Ke Buat ? Kalu Dah Gian Sangat Nak Buat Corak Kepala Babi Tu, Ko Buat Je La Tatoo Kepala Babi Tu Kat Punggung Ko Tu Ha.. Vodoh...!!Read More...!!!


Pada Pendapatan Aku La Kan,Tak Mungkin Benda Macam Ni Terjadi Secara Tidak Sengaja,Mereka Yang Mengeluarkan Sejadah Ini Memang Haram Jadah Sengaja Mencetak Muka Babi Tersebut Di Permukaan Sejadah Tersebut,Kan... Kan..!!! Baik Mengaku Cepat.. Hehe... Dan Bagi Mencepatkan Proses Penyebaran Sejadah Ini, Mereka Menjual Pada Harga Yang Jauh Lebih Murah... Biadap Kan Mereka... Klik Buka Untuk Membaca Berita Penuh..

Spoiler:

SEREMBAN: “Niat anak saudara untuk mengerjakan solat terhenti sejurus mendapati corak pada sejadah itu seolah-olah muka dan kepala babi,” kata seorang suri rumah yang hanya mahu dikenali sebagai Mas, 50-an.

Menurutnya, sejadah merah berkenaan dibelinya di sebuah kedai dekat sini yang dijual secara lelong kira-kira enam bulan lalu.


“Saya dan beberapa ahli keluarga membeli-belah di kawasan berkenaan sebelum ternampak jualan lelong di kedai menjual permaidani dan sejadah itu.

“Sejurus memasuki kedai berkenaan, saya teruja apabila mendapati ada sejadah yang dijual dengan harga amat murah iaitu hanya RM10 untuk tiga helai.
“Saya membelinya tanpa melihat lebih teliti setiap sejadah yang diambil,” katanya.



Gambar Sekarang Hiasan Dalaman

Bagaimanapun, katanya, minggu lalu anak saudara perempuannya berusia 20-an bertandang ke rumah dan mahu menunaikan solat Asar.

“Saya menyerahkan sejadah itu kepadanya dan terkejut apabila dimaklumkan corak yang tertera menyerupai muka dan kepala babi,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Pengguna Negeri Sembilan (Nesca), Khairuddin Yunus, berkata pihaknya menasihatkan orang ramai supaya lebih berwaspada dengan setiap jualan murah yang kebiasaannya terdiri daripada barangan lama dan kurang berkualiti.

“Malah, lebih buruk apabila terjadi kes begini yang menyentuh sensitiviti umat Islam,” katanya.

Beliau berkata, isu sensitif seumpama itu sesuatu yang ‘panas’ dan ia perlu dielakkan sebaik mungkin demi kepentingan bersama.

“Ini kerana ia membabitkan kesucian dan maruah masyarakat Islam sama ada corak berkenaan sengaja dilakukan atau sebaliknya,” katanya.

Sehubungan itu Khairuddin, menggesa pihak terbabit menjalankan pemantauan di setiap kedai bagi mengelak perkara sama berulang. - Harian Metro

Biadap Tul Kan...? Geramnya Aku.. Kalau La Dapat Tangkap Induvidu Yang Buat Kerja Bodoh Ni.. Sembelih Je Buat Korban... Hidup Menyusahkan, Mati Tak Mau.. Haa... Cerita Pasal Korban, Korang Tengok Video Ni.. Lumbu "Orang Indon Ckp Sapi,Orang Putih Panggil Cow,Orang Jepun Aku Tak Tau.. Kena Tanya ZackZukhairi* Yang Bakal Di Korban Ini Menyebut Nama ALLAH.. Jelas Pula Tu.. Subhanallah...




P.s:Jom Periksa Sejadah Yang Kita Ada Sekarang.. Mana Tau Tah Ada Corak Yang Tak Diingini Kat Situ..



LABEL
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.



7 comments:

FH November 23, 2010 at 4:28 PM  

tu semua imaginasi pencerita semata-mata...tak nampak pun mcm rupa kepala babi...ntah apa2 la pemikiran melayu ni...memalukan orang Islam je tau...astaghfirullahal'azim...

Ain Atika Zailani November 23, 2010 at 5:20 PM  

moga islam terus terpelihara...amin...

Anonymous,  November 24, 2010 at 12:47 AM  

stupid-shit punye F-H...nk kne tggu jelas gambar babi br nk sedar ke??

FH November 24, 2010 at 12:46 PM  

anon,kenapa anda tidak menggunakan identiti sendiri untk mencarut dan menghina orang lain?tak berani ke?

kalau awak nampak sejadah mcmni,tp takde siapa pun cakap ada rupa babi,awak rasa awak boleh tak bayangkan rupa babi kat atas sejadah tu?tak kan..

saya asalnya pun tak nampak mana satu yg dikatakan menyerupai muka babi tu..tp bila orang bg link ni yg siap bulatkan lagi "kepala babi" tu, baru la saya tahu mana satu yang dimaksudkan...

sebenarnya itu semua imaginasi kita je..kalau ikut imaginasi saya,gambar tu nampak mcm koala je instead of kepala babi..

Anonymous,  November 27, 2010 at 3:51 AM  

F-H : bodoh ape kaw ni ? xkan la dye nak ltak btol2 muke babi . mesti la dye cover2 sket . sakai . koala2 . tgk gmbr pun da tau ah . sakaai

FH December 6, 2010 at 1:35 PM  
This comment has been removed by the author.
FH December 6, 2010 at 2:07 PM  

perkara ni sebenarnya sama dengan kes kasut crocs yg sangat2 popular satu ketika dulu. kalau kita peminat kasut crocs, kita akan cakap "apalah,benda mcm ni pun jadi isu. padahal tak nampak pun rupa Allah pada simbol crocs tu."
tapi kalau kita mmg seorang yg suka berfikiran negatif, kita akan boikot produk crocs tu sbb simbolnya menyerupai kalimah Allah.
teringat komen ustaz hasrizal pasal isu ni..kalau nak tau, sila google "simbol crocs saifulislam"
jgn terlalu obses ye kawan2..
kepada anon2 yg dah memberikan teguran, terima kasih lah saya ucapkan atas teguran anda tu.
kalau baik teguran tu, saya terima dgn lapang hati. tapi kalau sebaliknya, saya serahkan pada Allah sahaja untuk menghukum kata-kata anda terhadap saya. wallahu'alam~

Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's