Mar 12, 2011

Terkini : Gambar + Video Gempa Bumi Dan Tsunami Di Jepun

Share

Salam Guys, Hari Ini, Dunia Sekali Lagi Di Kejutkan Dengan Berita Tsunami Yang Melada Di Sendai,Jepun, Di Anggarkan Lebih-Kurang 49 Orang Mangsa Tsunami Dan Tsunami Yang Telah Terkorban Hingga Kini *Semasa Entry Ini Di Tulis*.. Gabungan Mantop Gempa Bumi Dengan 8.9 Scala Richter Dan Tsunami Setinggi 6 Meter Ini Bukan Sahaja Mampu Untuk Menghanyutkan Kenderaan Ringan, Kapal Bapak Besar Pon Mampu Dihanyutkanya.. Siyes Memang Menakutkan..!!!

Kelihatan Puluhan Kereta Jenis MPV Pelbagai Model Terapung2 Di Permukaan Air.. Tak Tau La Ade Orang Ke Tak Kat Dalam Tu... Kalau La Ada, Tak Tahu Apa Nasib Yang Akan Diterima Oleh Mereka.... Tapi, yang Peliknya, Kalau Korang Perhatikan Video Kat Bawan Ni Kan, Ada Sorang Mamat Berbaju Hitam Kat Atas Jambatan Tu... Dia Macam Buat Derk Jer... Macam Nothing Happen.. Kalau Aku, Mau Terkencing2 Kat Dalam Seluar Lari Menyelamatkan Diri.. Apapun, Marilah Kita Mendoakan Semoga Mereka Semua Di Sana Selamat.. Terutama Skali Para Pelajar Yang Berada Di Tempat Bencana Alam Ini Terjadi... Aminn...!!


Video Semasa Kejadian Gempa Bumi Dan Tsunami Berlaku...!!!







KUALA LUMPUR: Wisma Putra meminta rakyat Malaysia mempunyai ahli keluarga di Jepun supaya menghubungi pihaknya bagi memeberikan maklumat mengenai kedudukan mereka di negara matahari terbit yang baru dilanda gempa bumi dan tsunami itu bagi memudahkan sebarang bantuan diberikan.
Jurucakapnya berkata, orang ramai boleh menghubungi talian 03-8887 4570, 03-8887 2746, 03-8889 2830, 03-8887 4770, 03-8889 2380, 019278 4566 atau melayari www.kln.gov.my.

"Kami mengalami masalah komunikasi dengan wakil kita (Kedutaan Malaysia di Tokyo) dan sedang berusaha mendapatkan maklumat terkini mengenai keadaan sebenar rakyat kita di sana.
"Usaha sedang dijalankan bagi mengesan dan menghubungi rakyat Malaysia yang ada rekod dengan kami," katanya ketika dihubungi di Putrajaya, petang ini. - Harian Metro


Sendai, Miyagi , Isu Semasa, tsunami di jepun,japan,gempa bumi,Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.



Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's