Aug 5, 2010

(Tahniah ) Maizawati, Bekas Isteri Akhil Hayy Nikah Chef 9 Ogos Ini

Share

Tahniah Di Ucapkan Kepada Bekas Isteri Akhil Hayy,Maizawati Zainal,35 Yang Bakal Di Nikahkan Pada 9 Ogos Selepas Zohor Di Salah Sebuah Masjid Di Hulu Kinta.. Bakal Suaminya, Mohd Yassin Rahim,23 Merupakan Seorang Chef. Di Harap Majlis Ini Selamat Dan Berjalan Lancar Tanpa Sebarang Gangguan.. Mmm... Lama Juga Rasanya Si Maiza Single Kan.. Aku Baru Nak Masuk Line .Bertuah La Dia Dapat Chef Yang Muda, Hari2 Boleh Makan Yang Sedap-Sedap.. Tak Payah Nak Makan Kat Luar Lagi Dah.. Sambung Baca Di Sini >>



Anyway, Tahniah Di Ucapkan Kepada Mereka.. Semoga Kekal Ke Akhil Hayy Akhir Hayat... Amin...

Sumber : mstar Online

SELEPAS dua kali terpaksa menangguhkan tarikh perkahwinan, akhirnya bekas isteri kepada penyanyi nasyid Akhil Hayy, Maizawati Zainal,35, mengesahkan untuk bernikah dengan pasangannya, Mohd Yassin Rahim,23, pada 9 Ogos ini di Ipoh, Perak.

Majlis tersebut dijangka berlangsung selepas Zohor di salah sebuah masjid di Ulu Kinta, dalam suasana penuh sederhana dan dihadiri oleh ahli keluarga, rakan terdekat dan wakil media.

Wanita yang mesra dengan panggilan Maiza ini berkata dia dan pasangannya yang juga seorang Chef, menetapkan tarikh perkahwinan itu pada minggu lalu dan mahu melaksanakan yang wajib terlebih dahulu.

“Kadangkala apa yang kita rancang tu tak selalu menjadi. Tapi kali ini, kami tidak mahu merancang sangat dan berharap semuanya berjalan dengan lancar seperti yang diinginkan.

“Sebelum ini, kami banyak kerja dan komitmen lain sehingga beberapa kali terpaksa menangguhkan perkahwinan. Tetapi kali ini kami betul-betul nekad sebab selepas ini kami berdua akan bekerjasama untuk membuka perniagaan di Kuala Lumpur.

“Insya-Allah, pada bulan puasa ini, kami akan membuat bisnes produk Madu Herba Maiza dan menjadi ejen busana muslimah yang menjual baju kebaya, kebarung, jubah dan tudung,” kata duta Avon Intimate itu kepada mStar Online.

Maiza berkata, dia tidak menetapkan wang hantaran sebaliknya menerima mas kahwin sebanyak RM101 berserta lima dulang hantaran termasuk senaskhah al-Quran. Sementara pihak lelaki menerima tujuh dulang hantaran daripadanya.

“Selepas bernikah, kami akan membuat sedikit kenduri doa selamat di rumah saya. Setakat ini, kami belum merancang apa-apa majlis resepsi tetapi kalau ada rezeki Insya-Allah kami akan buat. Begitu juga sebelah pihak lelaki, kalau ada rezeki kami akan buat majlis pada tahun depan di Sabah,” ujarnya lagi.

Bakal suami Maiza berasal dari Likas, Sabah dan pernah bekerja sebagai Chef di Singapura. Atas kepakaran itu, pasangan yang berbeza usia 12 tahun itu juga merancang untuk membuka sebuah restoran di Kuala Lumpur.

Menariknya, Mohd Yassin bercadang untuk memasak menu lauk pengantin untuk upacara makan beradap. Sementara lauk-pauk untuk tetamu akan dimasak secara gotong-royong oleh keluarga dan jiran tetangga Maiza.

Maiza pernah berkahwin sebanyak dua kali termasuk dengan penyanyi dan penceramah Akhil Hayy. Mereka bercerai pada 15 Julai 2009 dan mempunyai empat orang anak hasil perkahwinan itu. Maiza juga mempunyai dua orang anak hasil perkahwinan pertamanya.

Sementara Akhil telah pun mendirikan rumah tangga buat kali kedua dengan penyanyi Waheeda.

P/s:Dah Tengok Ke Video Pelajar Biadap Belasah Guru Ni ?? Sakit Hati Aku Bila Tengok Pelajar Zaman Sekarang Nih... Apa La Nak Jadi..!!! Benggong Punya Budak..


Maizawati, Bekas Isteri Akhil Hayy,gambar Maizawati Bekas Isteri Akhil Hayy, biodata Maizawati Bekas Isteri Akhil Hayy,siapakah Maizawati Bekas Isteri Akhil Hayy



Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's