Aug 14, 2010

(Video+Gambar) Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin, Melaka

Share

Salam ramadhan Kepada Semua.. Malang Tidak Berbau, Begitulah Nasib Kepada Pelanggan Dan Peniaga Yang Berada Di Bazar Ramadan Stadium Jasin, Melaka Semalam Apabila Mereka Di Kejutkan Dengan Tiupan Angin Kencang Yang Mengakibatkan 4 Maut Dan 15 Lagi Cedera Akibat "Khemah Terbang".. Sambung Baca Lagi Di Sini >>



Semalam Semasa Mendengar Berita Ini, Aku Ingatkan Ribut Biasa Je.. Tak Sangka Pula Melibatkan Nyawa. Ribut Dan Angin Puting Beliung Di Bazar Ramadan Semalam Benar-benar Mengejutkan Aku.. Lebih Kurang 50 Buah Gerai Yang Menyediakan Juadah Berbuka Roboh Di Pukul Angin Kencang.. Semua Mereka Yang Berada Di Situ Lari Menyelamatkan Diri..


Namun, Terdapat Beberapa Peniaga Dan palanggan Tidak Sempat Menyelamatkan Diri Dan Telah "Di Jemput" ALLAH.. Sesungguhnya ALLAH Meyayangi Mereka Itu.. Di Harap Kepada Keluarga Mangsa Kejadian Dapat Bersabar Dengan Dugaan Yang Menimpa Mereka.. Hari Lebaran Yang Dinantikan Mereka Dengan Penuh Ceria Bersama Keluarga Akhirnya Tidak Kesampaian.


Aku Pun Pernah Berhadapan Dengan Situasi Angin Puting Beliung Ketika Berusia 10 Tahun.Time Tu Aku Ngan Family Tercinta Baru Je Berpindah Dari Kampung Selama Perak Ke Shah Alam. Sedang Ahli Keluarga Lain Sibuk Mengemas Barangan Di Rumah Baru, Aku Secara Senyap Keluar Bersama Basikal Tercinta Untuk Usha Awek Bermain Di Taman Permainan Berdekatan. Sedang Leka Bermain, Tiba-Tiba.... Jeng Jeng Jeng...


Sebuah Kotak Maggi Kosong Telah Menghempap Aku Dari Belakang Disusuli Dengan Angin Kuat, Tak Da La Sakit Sangat Pon.. Tapi, Akibat Terkejut Beruk *Terkejut Ke Takut ?* Aku Lari Dengan Lintang Pukang Sambil Menangis.. Semasa Berlari, Aku Sempat Menoleh Ke Belakang.. Time Tu Aku Nampak Terdapat Beberapa Kereta Di Parking Telah Rosak Akibat Serpihan Batu Dan Atap Yang Melayang. Tiada Kemalangan Jiwa Berlaku.. Nasib Baik Cuma "Anak Puting Beliung" Je Time Tu.. Kalau Besar Macam Movie Twister Tu.. Abih La Aku Kan...!!! Mungkin Korang Tak Dapat Baca Gosip Dari Blog Aku Ni Kan... Hehehe....


Apapun, Yang Pergi Akan Tetap pergi... Tugas Kita Yang Masih Hidup Ni Adalah Mendoakan Kesejahteraan Kepada Mereka Yang Telah Pergi. Hari Ini Hari Mereka.. Esok Lusa Mungkin Hari Kita Aku, Siapa Tahu..!!! Al-Fatihah Kepada Kesemua Mangsa...


Video Semasa Kejadian:

















P/s: Jumlah Mangsa Yang Dikatakan Cedera Dan Terbunuh Buat Aku Rasa Pelik.. Setiap Media Cetak, Media Elektronik Melaporkan Jumlah Mangsa Yang Bercanggah.. Ada Cakap Seorang Je Yang Terbunuh, Ada Cakap 2, Ada cakap 3.. Astro Awani Pulak Cakap 4 *Aku Rujuk Astro Awani*. Kalau Korang Tak Caya, Korang Try Check Kat Link Ni...!!!

Baca Yang Ni Juga : Twister.1996.DVDRip.x264



Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin, Melaka , gambar Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin, Melaka , mangsa Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin, Melaka , video Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin , terbaru Tragedi Ribut Di Bazar Ramadan Stadium Jasin Melaka



2 comments:

Just Me August 14, 2010 at 2:32 PM  

Semoga mangsa-mangsa kejadian tabah menghadapi ujian Tuhan..

___________________________________
http://sabahmotion.com

aReaL August 15, 2010 at 8:56 AM  

@Just Me - aReaL Pon Harap Begitu Juga.. Thanks For Droping By..

Related Posts with Thumbnails

Sila Tinggalkan Link Blog Anda Di Sini...

From 14 March 2010

  © Disclaimer : Sebuah Blog Merapu Yang Di Ilhamkan Oleh aReal Media Group's